De Afdeling Kwaliteit houdt zich bezig met veel verschillende onderwerpen: van het verzamelen van signalen over onze dienstverlening en interne processen, tot privacyvraagstukken en het maken van praktische hulpmiddelen en documenten voor collega’s. Wat maakt dit werk voor hen de moeite waard?
"Onze voldoening halen we uit het helpen van collega's bij vragen en het meedenken over hoe we beleid en kaders beter kunnen vertalen naar de praktijk. We zorgen bijvoorbeeld voor handzame documenten en checklists die collega's helpen in hun dagelijkse werk. En we ondersteunen teams bij een heftig incident. Allemaal momenten waarop het er echt toe doet. En waarvan we samen weer kunnen leren."
We ondersteunen op momenten dat het ertoe doet
"Dit jaar behaalden we onze NEN-certificering. Dit betekent dat we nu nog beter kunnen zorgen voor de bescherming van persoonsgegevens van zowel cliënten als medewerkers. Aan dat onderwerp hebben we veel aandacht besteed en dat werkt. Dat blijven we dus ook doen! Bijvoorbeeld via onze e-learning, die we samen met collega’s vanuit het landelijk zorgteam ontwikkelden."
"Wij hebben natuurlijk een ondersteunende functie, dus het echte verschil wordt gemaakt op de locaties. Onze voldoening zit in het helpen van collega's bij vragen en meedenken over onderwerpen. Als we iemand verder kunnen helpen. Dat zijn de momenten waarop we denken: ‘daarom doen we dit werk’!"
Lees meer over kwaliteit bij Jados.
Stel ons gerust jouw vragen!
Sneltoets: Ctrl+Shift+A