Bij Jados vinden we het belangrijk dat iedereen die contact met ons opneemt, zich gehoord en geholpen voelt. Onze afdeling Klantcontact speelt hierin een cruciale rol. De collega’s van Klantcontact zijn vaak het eerste aanspreekpunt voor ouders, cliënten, wijkteams en verwijzers.
Geen dag is hetzelfde bij Klantcontact. De werkdag begint op het centraal kantoor in Arnhem of thuis en de dag begint altijd met het doornemen van de mailbox en het controleren van belangrijke mededelingen of wijzigingen. Daarna komen de eerste telefoontjes binnen en begint de afwisseling van gesprekken, informatie geven en doorverwijzen. Vaak gaat het om vragen over het aanbod, wachttijden of het aanvragen van indicaties. Elk gesprek is weer anders en vraagt om maatwerk. Het werk is een mix van het beantwoorden van mails, telefoontjes aannemen en nieuwe aanvragen verwerken.
Dagelijks spreken de collega’s met ouders, cliënten, wijkteams en verwijzers. Intern wordt veel afgestemd met aanmeldfunctionarissen,teamleiders, begeleiders en contractbeheer. “Vaak zijn wij de eerste schakel om een aanmelding in gang te zetten. Daarom hebben we korte lijntjes voor het stellen van vragen, afstemming wie wat oppakt en het doorzetten van aanmeldingen."
Nienke, collega bij de afdeling Klantcontact, vertelt: “Het werk is heel divers en je kunt vaak met wat uitzoekwerk al veel helpen. Het is ook leuk dat iedere casus weer een ander puzzeltje is. Zoals waar je woont, welk aanbod er is of wat de eisen zijn van de gemeente. Ik zie het dan als een soort som waar dan een specifiek advies uit komt.”
Bij Klantcontact helpen we mensen stap voor stap verder. Als relatief jonge afdeling hebben we de ruimte om te verbeteren, signalen op te pikken en samen te groeien. “De contacten die mij het meest bijblijven zijn de mensen die vastlopen door verschillende regels of verschillen tussen gemeenten. Ze verliezen daardoor het overzicht en dat kan erg frustrerend zijn. Soms helpt het dan om even mee te kijken en ze door te verwijzen naar onze aanmeldfunctionarissen. Je kunt de klant dan simpel helpen door ze toch weer een concrete actie mee te geven.”
"Je bent in veel gevallen de voordeur van Jados. Geen specialist in álles, maar wel degene die mensen welkom heet en op weg helpt. Dat doen we met aandacht, betrokkenheid en altijd met de menselijke maat.”
Ben je communicatief, geduldig, zelfstandig en klantvriendelijk en wil je meer weten over werken bij Klantcontact? Stel een vacature-alert in en wees als eerste op de hoogte als er nieuwe vacatures zijn.
Stel ons gerust jouw vragen!
Sneltoets: Ctrl+Shift+A